Níže naleznete malé nahlédnutí do “naší kuchyně”, kterou se snažíme neustále rozšiřovat a doplňovat moderním a kvalitním vybavením.


SONY Alpha A6100

Námi velmi oblíbená kamera, která dokáže zaznamenat videa ve 4k a svou snímkovací frekvencí až 120 snímků za sekundu nám dovoluje natáčet super-slow-motion záběry, případně záběry z velmi rychlých akcí. V kombinaci s kvalitním objektivem a stabilizátorem DJI Ronin SC PRO nám neuniknou ani opravdu rychlé momenty.


SONY Alpha A6000

Naše “druhá kamera” se záznamem ve Full-HD a snímkovací frekvencí až 60 snímků za sekundu. Obvykle používáme v kombinaci se stabilizátorem Feyiu Tech G6 plus, což je pro nás velmi odlehčenou a kompaktní kombinací pro pořizování záběrů u kterých je třeba se hodně pohybovat a přemisťovat.


SONY Alpha Nex-6

Naše “třetí kamera” se záznamem ve Full-HD a snímkovací frekvencí až 60 snímků za sekundu. Obvykle používáme v kombinaci se stativem nebo monopodem pro pořizování statických či jen mírně dynamických záběrů.


CANON Power Shoot SH-50 HS – > nostalgický pozůstatek 🙂

Náš historicky úplně první kousek z období počátku našeho snažení a tvorby 🙂 Stroj držíme ve výbavě opravdu již převážně z nostalgického důvodu. Sáhneme po něm sporadicky jen když je potřeba využít jeho 50ti násobný optický zoom, případně cvaknout opravdu rychle nějakou tu “momentku”. Nicméně pro ty to účely stále dobře slouží.


DJI MAVIC 2 zoom

Naše “Sokolí oko” disponuje kamerou s 4 násobným optickým zoomem, který nám dopomáhá k natáčení zajímavých a dobrých záběrů z bezpečné vzdálenosti od natáčeného objektu. Kamera zaznamenává až ve 4k a zvládne natáčet až 120 snímků za sekundu. S počtem náhradních akumulátorů, který vlastníme, se aktuálně udržíme ve vzduchu 2 hodiny a pokud jsme v dosahu el. sítě a průběžně nabíjíme, tak levitujeme až 3 hodiny. Jeho maximální rychlost 72 km/h krotí náš licencovaný profesionální pilot. Držíme s samozřejmě i nové legislativy pro rok 2021 a jakmile to systém umožní, tak se zařadíme do kategorie SPECIFIC.  Záběry z našeho dronu se objevili mimo jiné v roce 2020 v pořadu ČT – Svět Motorů (více v realizovaných projektech).


DJI Ronin SC Pro

Vychytaný a vymazlený stabilizátor od DJI nám díky perfektní stabilizaci, mnoha inteligentním funkcím a ostřící nástavbě umožňuje jít s naší tvorbou opravdu hodně daleko. Nejčastěji používáme v kombinaci s naší A6100 pro pořízení dynamických, kvalitních a leckdy i velmi detailních záběrů.


Feyiu Tech G6 Plus

Tento kompaktnější a lehčí stabilizátor není sice tak funkcemi “nadupaný”, jako Ronin od DJI, nicméně zaručuje stejně skvělou stabilizaci a díky jeho kompaktnosti a malé hmotnosti je v kombinaci s naší A6000 ideální společník pro natáčení při hodně velkém pohybu a častých přesunech.


Stativy a Monopody

Stativy a monopody jsou samozřejmě nedílnou součástí každé výbavy. My jsme vložili svou důvěru ve značku Velbon, u níž nám jsou od první chvíle sympatické jejich fluidní videohlavy a celkově se nám s nimi dobře pracuje.


Záznam zvuku – Tascam DR-60DMKII

Zvuk je pro nás při natáčení neméně důležitý. Proto používáme rekordér od Tascamu, protože umí nahrávat až kanály souběžně, což už je řádná a dostatečná porce mikrofonů / zvukových zdrojů. Jeho schopnost kompletně ovládat úpravy parametrů vstupního signálu v reálném čase a přímý odposlech taktéž v reálném čase nám dává možnost zaznamenávat zvuk přesně takový, jaký ho potřebujeme.


Záznam zvuku – Set mikrofonů COMICA

Set bezdrátových mikrofonů – klopových a reportážního – nám dává díky kvalitnímu bezdrátovému spojení dostatek volnosti pro pohyb a natáčení všemožných rozhovorů, reportáží, instruktážních videí a mnohého dalšího.


Záznam zvuku – Super kardioidní mikrofon COMICA

Aktivní směrový mikrofon, který je pro nás záchranou vždy, když nechceme či nemůžeme dopustit, aby byly viditelné klopové / reportážní mikrofony.


Osvětlení – Set světel Viltrox

Sestava tří dálkově ovladatelných akumulátorových svítidel nám dává dostatečné množství světla na scénách, které běžně natáčíme. Dovoluje nám na dálku regulovat teplotu a intenzitu světla a dva druhy provozu – na akumulátory / ze sítě el. proudu.


Pozadí – Green screen

Speciální zelené pozadí o rozměrech 3×3 metry. Záběry natočené před tímto pozadím se dají posléze v postprocesu upravit tak, že zelené pozadí lze nahradit téměř jakýmkoliv jiným pozadím.


Zdroje El. energie

Kromě klasických benzínových generátorů používáme tuto nabíjecí stanici, která je natolik výkonná a má takovou kapacitu, že se nám zvládne postarat o nabíjení všech potřebných baterií, uživí naše osvětlení, když do něho nechceme dát baterie atd. a to vše v době až několika hodin.


Postprodukce a editace

Ke kompletní editaci videa používáme DAVINCI RESOLVE 16 v placené verzi STUDIO, což nám dává velké možnosti ve střihu, editaci, barvení, animacích atd. velké možnosti. S tímto softwarem pracují přední filmové produkce. Brzy budeme přecházet na verzi 17.


Střižna

Ke střihu používáme výkonný herní notebook, do kterého jsme vměstnali disky s velkou kapacitou a tím pádem máme terabajty prostoru pro pohodlnou práci. K tomu všemu máme vlastní NAS Server tzv. in house, který disponuje bezmála 40 terabajty a stará se nám o zálohy projektů a dat a zároveň se stará o archivaci a plní funkci bezpečného uložiště.